Guerrilla Advertising, Jay Levinson

Incep prin a va oferi cateva informatii utile despre autor, asa, ca sa va faceti o parere de inceput.

“Jay Conrad Levinson este autor a 42 de carti de marketing dintre care 14 fac parte din seria ‘Guerrilla Marketing’, ‘cea mai bine vanduta serie de carti din istorie’. Cartile lui au fost traduse in 37 de limbi si sunt folosite ca manuale de predare inclusiv in cursurile de MBA din intreaga lume.

A creat inca din 1958 reclama pentru multe companii mari si mici din intreaga lume. A obtinut numeroase si prestigioase premii pentru grafica, reclama de televiziune, video si radio. Este lider al workshop-urilor in domeniul marketingului. Renumit profesionist in marketing, Jay Conrad Levinson a fost vicepresedinte al J. Walter Thomson Advetising si director de creatie la Leo Burnett Advertising inainte de a-si infiinta propria companie de consultanta in marketing, Guerrilla Marketing International.”

Nu stiu cati dintre voi ati citit cartea asta, motiv pentru care nu voi incerca prea rau sa va conving sa nu o faceti. Pentru ca, in raport cu celelalte carti de publicitate pe care le-am citit, aceasta este cea mai slaba.

Guerrilla Advertising este pentru Levinson cum a fost Cele 11 legi imuabile ale internet brandingului pentru Al Ries. Un esec. Pusi in lumina irisului celor din domeniu prin cartile anterioare de succes (Guerrilla Marketing, respective Focus), acestia au cazut de la o distanta mai mare atunci cand nu s-au mai ridicat la nivelul asteptarilor.

Dupa cum o zice si subtitlul, “Arme si tactici neconventionale de obtinere a profiturilor mari cu investitii mici in publicitate”, toata cartea este o pledoarie a conceptului “Nu trebuie sa inveti sa cheltui mai mult, trebuie sa inveti sa castigi mai mult valorificand toate resursele.

Cartea se vrea a fi amuzanta, dar nu este. Stiti umorul acela fortat? Ala este. Glumele cu Leslie Nielsen. Incearca prea mult sa fie natural si isi pierde din fluenta si din…ei, bine…din naturalete.

Pe alocuri greoaise, pierzandu-se in exemple minore mai ceva ca Jules Verne. Nu prezinta chestii noi, aceleasi exemple, aceleasi pareri, aceleasi fapte, aceleasi campanii de succes.

Cum spunea si Dan Petre (intr-o luni, cand m-a vazut ca o citesc), este depasita si era aplicabila atunci cand conceptul de “guerrilla” inca avea vlaga.

Trateaza subiecte ca “Spionaj de gherila pe linia frontului”, “Titluri, text si grafica”, “Atitudinea combatantului de gherila” etc.

Dar, chiar si asa, reprezinta o lectura cel putin indicata. Macar de dragul “then-now”.  Daca ar fi fost putin mai mica, ar fi fost o carte de metrou ideala. Asa, ramane doar indicata.

Ce spui? Sa-i dau o nota? Hai sa fie un 6. 7 daca as fi avut o zi foarte buna.

Abadi, abadi, abadi, aba: That’s all Folks!

Mihai Titirig

Advertisements

1 Comment

Filed under AdReviews

One response to “Guerrilla Advertising, Jay Levinson

  1. Pingback: Da-mi banii tai, Gabriel Branescu | AD MASTERS

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s