Master


Scurt istoric

Masteratul Publicatate şi reclamă (MPR) s-a născut în anul 2001, ca răspuns la cererea tot mai mare de resurse umane pregătite in acest domeniu din partea industriei de comunicare, dar şi a interesului studenţilor pentru aceste discipline. MPR îşi asumă ca misiune formarea competenţelor profesionale în domeniul publicităţii, urmărind dezvoltarea elitelor profesionale din industria publicităţii din România. În acest scop se colaborează extrem de strâns cu diverse organisme şi agenţii de publicitate.

 

De-a lungul existenţei sale, masteranzii au beneficiat de expertiza unor personalităţi recunoscute în „industrie”. Printre aceste persoane nu amintim decât pe câţiva: Afrodita Blasius, Victor Dobre, Alexandru Ciochia, Robert Zănescu, Cristina Dobre, Bogdan Naumovici, Veronica Savanciuc şi alţii. Le mulţumim tuturor celor care au avut amabilitatea şi deschiderea de a se întâlni cu reprezentanţii MPR, să le răspundă la nelămuriri, să le împărtăşească din experienţa lor profesională.

 

Din anul 2008, MPR este recunoscut de către International Advertising Association (IAA). Acest statut este o garanţie a calităţii proceselor academice şi oferă o deschide internaţională, acces la resurse importante pentru masteranzii şi profesorii masteratului.

Sub presiunea cererii, numărul de masteranzi înscrişi anual a crescut. Totuşi această dezvoltare cantitativă a fost limitată de conducerea masteratului în dorinţa de a păstra şi ridica standardele de calitate, care nu se pot realiza decât în echipe de mai mici dimensiuni, dar bine consolidate. Prima promoţie de absolvenţi număra 38 de persoane. O mare parte a acestora lucrează în prezent în industria de comunicare. Ultima generaţie de masteranzi, admişi în octombrie 2008, cei cărora li se datorează şi acest blog, este formată din 66 de persoane dinamice şi creative.

Plan academic

Primul semestru al masteratului este dedicat formării şi consolidării unui fundal solid, care să faciliteze înţelegerea în profunzime a contextului în care acţionează publicitarul. Numai astfel este posibil ca el să creeze o strategie adaptată situaţiei, realistă şi oportună. O parte dintre disciplinele incluse în acest modul sunt: teoria comunicării, marketing, relaţii publice.

Următoarele semestre sunt dedicate activităţilor practice. Se urmăreşte atât înţelegerea în profunzime a fenomenului publicitar, cât şi formarea de abilităţi necesare pentru un adevărat profesionist în domeniu. Printre disciplinele din această categorie amintim: crearea şi construcţia de marcă, creaţie şi producţie publicitară, cercetarea în publicitate, sau prelucrare de imagine în publicitate.

Persoane implicate

Cadrele didactice ale Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice care colaborează cu masteratul Publicitate şi reclamă sunt recunoscute atât în lumea academică, cât şi de către reprezentanţii lumii de afaceri. Ei sunt implicaţi în numeroase proiecte interdisciplinare, de cercetare academică, dau au la activ şi colaborări permanente cu piaţa.

Conf.dr. Alina Bărgăoanu: preşedinte Comisia de Evaluare şi Asigurare a Calităţii SNSPA; doctor; Fulbright scholar la University of Alabama; director de comunicare MPI Romania; consultant Banca Mondială; trainer şi consulant in management de proiect

 

Lector dr. Diana Cismaru:
doctor în sociologia comunicării; specialist în comunicare organizaţională şi comunicare prin new media; autor a numeroase studii şi lucrări

 

Prof.dr. Paul Dobrescu: rector SNSPA, doctor în filosofie; membru al International Communication Association şi al altor organisme profesionale; director al Revistei Române de Comunicare şi Relaţii Publice; autor a numeroase lucrări şi studii

 

Lector dr. Valeriu Frunzaru: doctor în sociologie; bursier Marie Curie la Universitatea din Anvers; stagii de cercetare în Marea Britanie; trainer şi consulant în domeniul sociologiei

 

Prof.dr. Dumitru Iacob: prodecan FCRP; doctor în filosofie; stagii de documentare în comunicare şi relaţii publice în Statele Unite, Germania şi Belgia, autor a numeroase lucrări în sfera relaţiilot publice şi imagologiei

 

Conf.dr. Dragoş Iliescu: doctor în psihologie; managing partner D&D Research / Testcentral; specialist în domeniul psihodiagnosticului, cu trimitere spre sfera psihologiei organizaţionale, dar şi spre cea a psihologiei consumatorului si reclamei; membru în Consiliul International Test Comission şi în International Society for the Scientific Study of Subjectivity, European Society for Marketing Research, Asociaţia de Psihologie din România si Asociaţia Româna de Psihologie Industrială şi Organizaţională

 

Lector dr. Loredana Ivan: doctor în sociologie; bursier Marie Curie în domeniul cercetării psihosociologice, 2003-2004 Groningen ICS – Olanda; absolvent al Masterului Transformation in Europe, Universitatea Lund – Suedia; membru al Clubului de Psihosociologie, condus de prof.dr. Septimiu Chelcea; coautor al mai multor lucrări printre care “Comunicarea nonverbală: gesturile şi postura”

 

Cristina Leovaridis: doctor în sociologie; colaborator al Institutului de Sociologie al Academiei Române şi al Facultăţii de Sociologie din cadrul Universităţii Bucureşti; expert în sociologie organizaţională în industria publicităţii; autor şi co-autor în 15 volume; participante în numeroase proiecte de cercetare privind industriile creative; membră a Grupului de Reflecţie „Convergenta economică şi socială a României cu UE”, de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României.

 

Conf. dr. Dan Petre: director MPR; doctor în ştiinţele comunicării; managing partner D&D Research; sesiuni de specializare în Norvegia, Olanda, Franţa; membru în diverse asociaţii profesionale precum International Advertising Association (Director de program), sau Asociaţia Profesioniştilor în Relaţii Publice

 

Lector dr. Irina Stanciugelu: doctor în filosofie; bursier la Universitatea La Sapienza din Roma; cursuri de specializare şi stagii de cercetare în Olanda şi Regatul Unit; consultant şi trainer în relaţii publice; Membru al Ad Hoc working Group on Public Information in Crisis

 

Prof. dr. Vasile Tran: doctor în sociologie; stagii de cercetare în comunicare şi relaţii publice în Germania; expert în războiul imagologic

 

Lector dr. Alexandra Zbuchea: doctor în marketing cultural; membru al Academy of Markerting Science; Fulbright scholar la Columbia University in the City of New York şi la New York University; trainer în marketing cultural; consultant marketing Reţeaua Naţională a Muzeelor din România, Muzeul Naţional de Artă etc.

 

Echipa este dezvoltată de colaboratorii permanenţi din industrie, profesionişti recunoscuţi, care aduc experienţa şi performanţa lor profesională, contribuind esenţial la formarea masteranzilor:

 

Dan Florescu (Sound Communications)

Răzvan Mătăşel – Managing Partner Arsenoaiei & Matasel; 9 ani de strategic planning in Scala Thompson si Leo Burnett, Trainer in strategii de comunicare; Membru in juriu la Internetics, Olimpiadele Comunicarii, Effie Romania si Euro Effie; Contributii la obtinerea a numeroase premii de strategie si eficienta in comunicare: 22 de Effie-uri, 2 EuroEffie-uri si 2 APG-uri

Costin Radu (IQads) – Studii in comunicare si marketing digital. Managing Partner al produselor IQads şi Smark, parte din F5, compania de investiţii, consultanţă şi strategie online a trustului Realitatea.Caţavencu. Lucrând în domeniul comunicării din 2003, Costin Radu a făcut strategie de comunicare şi creaţie în cadrul agenţiilor Biblos, Sister & Co şi Leo Burnett & Target. A câştigat premii la festivaluri precum Euro-Effie, Effie, Ad’Or sau Internetics. Membru fondator al APG România, fondator planning.ro, trainer în cadrul ediţiilor inaugurale ale Leo Academy.

Alexandru Doru Spataru – Cineast cu 12 ani de experienta in film documentar, cu peste 10 premii nationale si internationale; 16 ani de experienta in publicitate in pozitia de manager de agentie si director de creatie: Managing Director Graffiti/BBDO Bulgaria si Albania; Managing Director FOSS Advertising Romania; fondator ExMedico Romania si Front Line Marketing Romania; contributii insemnate in lansarea si consolidarea unor branduri importante din Romania. Consultant de comunicare pentru companii locale. Membru fondator UAPR. Membru UCIN; cadru didactic asociat UNATC I.L.Caragiale- Facultatea de Film-Imagine de Film si TV.

5 responses to “Master

  1. andra

    Acest master se poate face si la ID ?

  2. Voinea

    Un bursier postdoctoral care are ca tema de cercetare Comunicarea prin publicitate poate face la dumneavoastra un stagiu de pregatire?
    Madalina

  3. Lili

    Buna, Vreau sa ma inscriu la master anul acesta la publicitate si as vrea cate sfaturi in legatura cu acel eseu pentru admitere sau in general despre cum as putea sa impresionez 😀 Imi doresc ffffoarte mult sa intru de aceea m-am decis sa intreb si aici.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s