Cele 11 legi imuabile ale INTERNET brandingului

Inainte de a-mi incepe modestul recital, as vrea sa “take some time” pentru a va ura cliseicul “La multi ani!” si personalul “Sa aveti un an 2011 de 2010 ori mai reusit!“. Acum revenim la textele noastre.

Mult mai cunoscut pentru carti ca “Pozitionarea” sau “Cele 22 de legi imuabile ale marketingului”, Al Ries alege sa ne surprinda cu o carte al carui leitmotiv este internetul si dezvoltarea lui. Ca a fost o alegere inspirata sau nu din partea lui, ramane sa stabiliti singuri cei care parcurgeti cartea.

Daca “Pozitionarea” era dedicata tuturor companiilor de pe locul doi din lume, cartea “Cele 11 legi imuabile ale INTERNET brandingului” este dedicata-previzibil si, in acelasi tip, dramatic- “tuturor site-urilor care fac ca lumea noastra sa fie mai buna”.

Inainte de a intra in detaliile cartii, trebuie mentionat un lucru semnificativ: cartea a aparut in anul 2000. Ce credeau futurologii domeniului? Ha! Ce face cartea asta atat de interesanta este comparatia. Acum putem vedea ce se prezicea si ce s-a adeverit. In timp ce o cititi, incercati sa nu o criticati doar in functie de situatia actuala. Cum ziceam acum doua-trei propozitii, termenul cel mai potrivit este: comparatie.

Chiar daca inceputul este cam anost (poate si pentru ca, atunci cand citesti mai multe carti din domeniu, iti dai seama ca mai toti zic aceleasi chestii), trebuie retinut: “In lumea internetului, construiesti branduri cu ajutorul publicitatii. Si le mentii cu ajutorul advertisingului.”. Tot aici, ne sunt prezentare tehnologiile reprezentative pentru ultimele cinci decenii: de la televiziune din anii ’50, pana la internetul anului 2000.

O sa trec rapid mai jos cele 11 legi dezvoltate de autorii cartii, Al Ries si Laura Ries:

1.      Legea principiului “ori/ori” – internetul poate fi o afacere sau un mediu de comunicare, dar nu ambele;

2.      Legea interactivitatii – fara interactivitate, pagina ta web si brandul nu vor ajunge nicaieri;

3.      Legea numelui comun – sarutul mortii pentru un brand de internet este un nume comun;

4.      Legea numelui propriu – pe internet, numele tau este de sine statator, asa ca ar fi bine sa ai unul bun;

8 indicatii pentru a fi mai eficient: numele sa fie scurt, sa fie simplu, ar trebui sa sugereze categoria, sa fie unic, ar trebui sa contina o aliteratie, sa fie socant si sa fie personalizat;

5.      Legea singularitatii – ar trebui sa eviti, cu orice pret, sa ocupi al doilea loc in categoria ta;

6.      Legea advertisingului – advertisingul in afara internetului va fi mult mai puternic decat advertisingul pe internet; (HA!)

7.      Legea globalismului – internetul va darma toate barierele, toate granitele si toate limitele;

8.      Legea momentului – fa-o pur si simplu. Trebuie sa fii mai rapid. Trebuie sa fii primul. Trebuie sa fii focusat;

9.      Legea vanitatii – cea mai mare greseala dintre toate este sa crezi ca poti face orice;

5 strategii de branding fundamentale: sa ai un brand focusat, sa iti maresti cota de piata, sa iti extinzi piata, sa te extinzi la nivel global sis a domini categoria;

10.  Legea divergentei – toata lumea discuta despre convergenta, in timp ce, in viata de zi cu zi, se aplica exact notiunea opusa;

11.  Legea transformarii – revolutia internetului ne va transforma viata din toate punctele de vedere.

Nu ai cum sa nu razi de cateva din legile de mai sus. Sa zicem, a VI-a lege, cea a advetisingului. In 2010, daca nu ma insel, advertisingul din Marea Britanie a suferit o schimbare istorica: costurile de advertising pentru internet au depasit costurile de advertising pentru TV. Iar acesta e doar inceputul.

Dupa ce termini cartea, un singur lucru iti ramane in minte: “Important motoarelor de cautare pe internet se va diminua”. Asta zicea autorul in anul 2000, argumentand ca o sa stim direct pe ce site vrem sa intram si o sa-l accesam direct, fara a mai avea nevoie de un intermediar. HA! din nou!

Pentru curiosi, aveti AICI: http://www.bookblog.ro/management-marketing/cele-11-legi-imuabile-ale-internet-brandingului/ un link unde o sa mai gasiti o recenzie. Tare-mi place cum le zice baiatul ala acolo. Cititi, va rog, si comentariile; le puteti gasi foarte interesante. Unul dintre motivele pentru care dau linkul: mentionam amandoi doua aspect notabile ale cartii.

John Maynard zicea: “Este mai bine pentru reputatia ta sa esuezi intr-o maniera conventionala, decat sa ai success intr-o maniera neconventionala”.

Inclin sa nu-i dau dreptate. Totul depinde de punctul de referinta. Dar poate e doar parerea mea.

Abadi, abadi, abadi, aba: That’s all Folks!

Mihai Titirig

Advertisements

5 Comments

Filed under AdReviews

5 responses to “Cele 11 legi imuabile ale INTERNET brandingului

  1. Andra

    Chiar ca e cliseic.. Mi se pare mie sau ai dezvaluit continutul cartii? Cele 11 legi nu mai sunt un mister, prin ce ne convingi sa o citim?

  2. Pingback: Cele 22 de legi imuabile ale marketingului | AD MASTERS

  3. Pingback: Guerrilla Advertising, Jay Levinson | AD MASTERS

  4. Pingback: Da-mi banii tai, Gabriel Branescu | AD MASTERS

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s