Marketing to Women de Martha Barletta

Cand am vazut intr-un raft la British Council titlul “Marketing to Women: How to Increase Your Share of the World’s Largest Market”, mi-am imaginat ca voi gasi inauntru un model coerent al gandirii si comportamentului feminin (aplicabil macar in domeniul marketingului :)). Apoi gandul a evoluat mai realist in ‘probabil va fi o lectura cel putin intersanta’. Asa sa fi fost? Ei bine… nnnnnnot really.

Cartea este mai mult un manifest in favoarea marketingului ‘feminin’, si suficient de bine argumentat in directia asta.

Ideea principala este urmatoarea : marketerii ignora potentialul clientelei feminine, mai ales in domeniile asociate traditonal cu barbatii, desi acestia nu ocupa niciodata mai mult de 50% din piata. Produsele scumpe (automobile, electronice, financiare) nu sunt decat rar conforme cu gusturile sau abilitatile feminine iar vanzatorii trateaza femeile intr-un mod de multe ori de-a dreptul jignitor atunci cand se arata interesate de un astfel de produs (“De ce sa vrea o femeie o masina sport?” ar spune un vanzator de masini pierzand un client bun).

Apoi, diverse studii citate arata ca femeile sunt responsabile pentru, sau influenteaza decisiv, cam 80% din toate cumparaturile  (coreland asta cu alt studiu care arata ca mai mult  de 10%-15% din cheltuielile globale sunt decise de copii ar rezulta ca barbatii nu cheltuie de capul lor mai mult de 10% din bani.. auch!). Apropo, cartea este presarata si cu suficient de multe pasaje de tip ‘man bashing’ si daca sunteti fane ale fenomenului, merita frunzarita macar de dragul acestora.

O alta observatie pertinenta a Marthei Barletta si care merita din plin amintita este aceea ca femeile trecute de o anume varsta (sa spunem 40 de ani) sunt in plina putere, sanatoase, independente financiar, cu un venit mai mult decat satisfacator, si ulterior.. un pic vaduve.  Se pare ca in Statele Unite femeile detin peste 50% din tot ce inseamna bunuri iar afacerile incepute de ele au conform statisticilor sanse mai mari sa reziste in timp.

Si asa mai departe..

Problema cartii vine din faptul ca partile utile sunt putine si repetate de zeci de ori, intregul continut relevant putand fi redus la vreo 30-40 de pagini. Cat despre solutii clare, detaliate si practice in a acapara aceast vital segment de piata, ei bine, mai asteptam. Primim doar niste sfaturi strategice de ordin general, apoi.. ramane sa ne descurcam. Si mai mult nu spun, sa nu ma acuzati ca as fi razbunator, pricinos sau misogin. Atasez la final un clip YouTube cu Marti Barletta.

In concluzie.. recomand cartea, dar cititi-o asa cum e scrisa.. ‘pe diagonala’.

Nu a fost publicata in .Ro din cate observ, deci va trebui sa va orientati spre British Council sau un magazin online.

Advertisements

2 Comments

Filed under AdReviews

2 responses to “Marketing to Women de Martha Barletta

  1. That’s very academic piece!!!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s