Ce am „mancat” pana la urma la „Brands, Blogs & Cookies”

Pseudo-cronica post-eveniment

Va anuntam in precedentul meu articol pentru AdMasters ca in Kulturhaus avea sa se desfasoare o alta serie de conferinte organizate de si pentru studenti. Ceea ce s-a si intamplat. A treia editie a „Brands, Blogs & Cookies” a avut loc in perioada 7-9 decembrie, cam de la 14:00 la 17:00 si a fost dedicata personal branding-ului. Marturisesc din nou ca savurez evenimente pe paine. Asa ca odata anuntate respectivele conferinte, hop si eu „la datorie”. Si in cazul in care carcotasii vor spune ca nu m-au vazut in toate cele trei zile, raspund ca am ales sa ma bucur si de live stream-ul oferit de pagina clubului.

Prin acest articol imi propun sa va impartasesc cateva impresii legate de evenimentul anterior mentionat. Si va anunt de la inceput ca refuz sa intru in discutii legate de importanta unei anumite tinute. Asa cum nu voi vorbi nici de prima zi. Din simplul motiv ca experientele speakerilor nu pot fi rezumate in 3 cuvinte. Si stiu ca sunteti search engine freaks si puteti oricand afla mai multe despre ei. Urmatoarele doua zile isi propuneau insa sa ne invete pe noi cum sa ne construim un brand personal.

Si uite ca ne apropiem de ceea ce vreau sa punctez prin articolul asta. Am ales sa va vorbesc mai mult despre prezenta online. Cum ne ajuta sau cum ne incurca ceea ce postam pe Facebook sau pe blogul personal?

Mi-a placut ca nu a trebuit sa inghitim sfaturi. S-a argumentat mult. Exemplele au abundat si au facut pe alocuri sarea si piperul discursurilor. Am aprecit si ca speakerii au fost atenti la cei ce urcau inaintea lor pe scena. Si pentru ca era un eveniment studentesc, iar multi dintre cei prezenti erau in cautarea primului loc de munca, s-a vorbit mult despre asta. Pana la urma atentia acordata brandului personal te aduce un pas mai aproape de acel dream-job (si nu numai).

Daca vrei sa-ti construiesti un brand personal trebuie sa stii ca nu vei reusi peste noapte. Si cel mai important e sa-ti setezi bine obiectivele. Asta include si stabilirea clara a targetului comunicarii tale online. Vrei sa pui poze funny care sa stranga zeci de pareri ale prietenilor sau esti pe Facebook pentru ca vrei sa demonstrezi ca te intereseaza un anumit domeniu?

DA! Majoritatea angajatorilor verifica destul de atent prezenta ta online. Asa ca mai ales daca vrei sa lucrezi in publicitate, ai face bine sa fii atent ce si unde postezi. Dar unde se trage linie?

S-a vorbit despre varianta crearii a unui al doilea profil de Facebook, astfel incat sa ascundem discutiile mai mult sau mai putin intime cu prietenii de ochii posibililor angajatori. Dar cred ca este putin cam mult.

Sa revenim la cazul in care ramanem la un singur profil in reteaua sociala anterior mentionata. Trebuie sa ne autocenzuram sau sa dam frau liber sentimentelor in speranta ca angajatorii de fapt nu vor un robot care respira publicitate, ci vor un om cu interese dintre cele mai diverse? Intr-adevar, nu prea da bine un profil de Hi5 plin de commenturi care mai de care mai sclipicioase si poze de slaba calitate facute cu mobilul in timp ce-ti admiri buzele voluptoase in oglinda. Dar nu cred ca e cazul vostru.

Mergand la diverse evenimente, se intampla ca din cand in cand, inevitabil, sa te trezesti si cu dovada clara ca ai fost acolo. Da, ma refer la poze. Unele dintre ele nu tocmai de inramat. Dar ce faci cand auzi “Daca nu vrei tu, o sa te tag-uiesc eu. Hai ca da bine sa vada lumea ca ai fost acolo!” Untag? O sa spun nu, dar cu jumatate de gura. Pentru ca daca se poate estima numarul de pahare consumate poate ca e mai bine sa rogi persoana sa stearga definitiv poza respectiva. O sa va cred pe cuvant ca sunt cazuri rare si o sa va incurajez ca in celelalte cazuri sa pastrati pozele. Tot din experienta personala. Pentru ca in urma unor astfel de evenimente mi s-a intamplat sa fiu adaugata in lista unor oameni din industrie.

Si daca tot vrem networking o sa va mai spun si ca odata ce stiti cu adevarat ce vreti sa faceti si stiti ca trebuie sa atrageti atentia unori oameni, adugati-i in lista de prieteni. Aveti grija sa scrieti ceva relevant. Un simplu like la orice status nu te face cu nimic special, dar ai grija nici sa nu agasezi.

Acum cateva zile imi spunea un prieten ca a renuntat sa mai invite o domnisoara draguta in oras din simplul fapt ca i-a trimis o invitatie pentru un anumit joc pe Facebook. Ce s-ar intampla daca un posibil angajator ar vedea ca aveti wall-ul plin numai cu jocuri? Acelasi lucru este valabil si in cazul evenimentele de club. Nu deranjeaza pe nimeni ca mergeti, dar nici nu trebuie sa invitati toata lista sau sa faceti publica fiecare iesire in oras. Asta daca nu vreti sa lucrati in event planning. Caz in care este bine sa aratati ca stiti ce se mai intampla prin orass.

In concluzie, aratati ca sunteti o persoana echilibrata. Gasiti imbinarea de pasiuni care va diferentieaza de ceilalti si aveti curajul de a comenta la post-urile acelor oameni cheie adaugati.

Si sa incheiem intr-o nota optimista. Poate suna ca un citat din “The Secret”, dar postati lucruri pozitive. Nimeni nu vrea sa auda ca v-a murit pisica si nici nu e bine sa injurati companii ale caror angajati poate ca veti dori sa fiti peste cativa ani.

Ruxandra Oprea aka SIS

Advertisements

Leave a comment

Filed under Evenimente

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s