Music makes the world go round

Ascult muzica, asculti muzica, ascultam muzica, ascultati muzica…si ei asculta muzica.

Muzica transmite si creaza emotii, iti aminteste de oameni, locuri, povesti, intamplari…te inspira, te ajuta sa depasesti momente, o asociezi cu diverse conjuncturi.

De ce vorbim aici despre muzica ?

Pentru ca e parte importanta din ce facem noi zilnic, pentru ca pentru niste oameni de “publicitate” inseamna cateodata izvor de idei, momente de relaxare, deconectare.

Pentru ca ne punem castile pe urechi cand ne gandim la urmatoarea campanie, strategie, plan media, print ad, online banner si ce mai vreti voi. Pentru ca e bine sa ascultam cat mai multa si cat mai diversificata muzica,. Pentru ca purtam discutii interminabile despre cum coloana sonora in reclame influenteaza comportamentul consumatorilor, deciziile de cumparare, reactiile la un produs samd.

In ultima saptamana am mers mult cu masina, foarte mult. Iar mersul cu masina implica, bineinteles, ascultat muzica, foarte multa, sute de kilometri. La sugestia unor prieteni, care m-au sfatuit sa renunt la muzica mea “de tristi” si sa ascult ceva mai vesel si mai animat, sa merg pe mana lor si sa-mi arate ei ce fain e, am hotarat sa-mi “diversific” cultura muzicala.

Diversific e putin spus.

Am patruns de-a dreptul in minunata minte umana, am reusit sa descopar sentimente si stari nebanuite pana acum, sa vad cat de “complecsi” sunt anumiti oameni. Tonuri noi, ritmuri noi, idei noi, mesaje noi. Si nu e vorba de cine stie ce lucuri necunoscute, e vorba de aia care sunt mainstream.

Si, ca sa intelegeti mai bine la ce ma refer, am sa insiruiesc in cele ce urmeaza cateva refrene care mi-au populat mintea in ultimele zile, si laitmotivele lor :

  • Dansa bonito bum bum, dansa bonito bum bum
  • Shake it giiiiiiirl, shake that money maker, that money maker, boom boom, boom boom
  • Dansa kudurooooo
  • But tonight I’m fucking you/loving you ( depinde de surse si de gradul de cenzura)
  • Boy you make me hi-hi-hi-hi-high tw-tw-tw-ice / Get back ASAP/ Is no time,/ And my se-se-se-sexy bikinis will drop.

Le recunoasteti ? Cum sa nu ?! Sunt atat de penibile, de simpliste si de repetitive, incat e inevitabil sa nu-ti umble prin cap o perioada dupa ce le auzi si sa nu le recunosti, mai grav, sa te trezesti fredonand.

Zapping printre 4 posturi de radio – nu spun care, sa nu facem reclama (proasta); toate in top audiente la nivel national – si un CD cu muzica « de drum », diversitatea este uimitoare.

Cam asta asculta pustimea romana, cam asta asculta si ai mai maricei. Trist este ca radiourile din asta fac audiente si bani, « Top 40/100/200» sponsorizate de mari branduri, muzica de dimineata, muzica de pranz, muzica de seara, muzica de noapte…

Si acum vin nelamuririle :

Ce ii atrage pe tineri la astfel de cantece ? Ce ii determina sa danseze, sa urle si sa bea pe astfel de muzica ? Ce invata din astfel de muzica ? Ce mesaje li se transmit ? Ce e entertaining/inspirational/poetic/emotional in versurile alea ? Cum reusesc sa ajunga in topuri si sa devina referinte astfel de trupe cu astfel de piese ?

Ne retardam pentru ca le ascultam sau le ascultam pentru ca suntem retardati?

Trist este ca ne intrebam surprinsi cum de suntem un popor de oameni cu deficiente intelectuale (sa evitam retardati si inculti). De ce sa ne mai miram ca nu mai putem purta cu cineva o discutie inteligenta ? Nu mai e nevoie, avem oricum muzica, sa ne tina de urat.

Deci, asadar si prin urmare, publicitari si publicitare, tineti cont de ce asculta publicul atunci cand ganditi urmatoarele reclame, obligatoriu de succes.

Lectura suplimentara:

http://musicog.ohio-state.edu/Huron/Publications/huron.advertising.text.html

http://www.google.com/books?hl=ro&lr=&id=p9gUknYfpjYC&oi=fnd&pg=PR9&dq=psychology+of+music&ots=OfkvPtOFBQ&sig=-JzGHf7qqPkhSz-2vvgnh_XntDU#v=onepage&q&f=false

http://www.jstor.org/pss/1251163

 

Mihaela Draghici

Advertisements

Leave a comment

Filed under Advices

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s