Este Vama Veche un brand?

Tu, ca om de marketing/publicitate, cum ai construi si vinde brandul Vama Veche ?

Cum l-ai transmite lumii sa fie cat mai aproape de realitate si sa nu pierzi nimic din ceea ce are frumos ? E greu, pentru ca, la fel ca aceasta Romanie, Vama este un amalgam – de sentimente, de oameni, de intamplari, de imagini, de oferte, de produse, de consumatori etc.

Se defineste prin suma definitiilor date de oamenii care au trecut sau nu pe acolo.

Pentru ca Vama Veche reprezinta pentru fiecare ceea ce reprezinta pentru fiecare.

Pentru unii inseamna sex , alcool si droguri, pentru altii rasarit romantic pe acorduri de Bolero pe plaja de la Stuf, focuri de tabara, nopti albe, inghetat de frig in corturi pe plaja, iubit in alte corturi tot pe plaja, stat la coada la o supata la Papa Bun, o mancare buna la Shoni, dezinhibitii, betii, batai, injuraturi, muzica si oameni de tot felul, concerte si dans nebun in jurul focului. Inseamna si carte sau teatru, visare, discutii cu oameni frumosi, idei, si spatiul care te ajuta sa devii creator. Unii isi fac rezervari la cele mai nou-construite pensiuni si hoteluri, pentru ca vor maximum de confort si sfarsesc apoi tot prin a dormi pe plaja, altii isi cara rucsacii in spate din celalalt capat al tarii si isi instaleaza cortul cat mai aproape de mare, unii colectioneaza capace de bere, altii scoici si altii nisip si zambete pe care le aduc acasa in buzunare. Troc de tigari pe o sticla de bere sau cersit cand ramai fara bani. Si da: e locul in care orice e posibil.

Cei mai tineri se imbulzesc la destrabalarea pe care o promite Vama, iar cei mai trecuti prin viata vin sa redescopere cu nostalgie momente si locuri, sa-si reaminteasca de intamplari traite in timpul liceului sau studentiei. Unii si acum n-au un chior de ban in buzunar, spunandu-si « Asa e Vama », altii vin si se ghiftuiesc pe unde apuca…au si pe unde, terasele, restaurantele si mai nou pensiunile de 3,4,5, 6…stele/margarete.

Poate, inainte de toate, Vama Veche inseamna regasire…cu tine insuti, cu ceea ai mai trait acolo, cu oamenii pe care ii cunosti si nu i-ai mai vazut de multa vreme. E un spatiu mare si liber, pe care fiecare il imbraca si il umple cum vrea…e o multitudine de posibilitati. E un amestec de trairi si experiente la care te intorci mereu cu nostalgie.

Si atunci cum vindem Vama Veche ? Pai n-o vindem…Nu avem cum sa o limitam in doar cateva atribute pe care sa le ambalam frumos si sa le dam mai departe. Pana la urma, Vama Veche reprezinta ceva pentru fiecare, e un brand mereu diferit in mintea fiecarui « consumator de Vama ».

Ar fi frumos sa ii pastram acel aer de bine (indiferent ce reprezinta pentru fiecare)…si ar fi frumos sa continuam sa o traim, fiecare in felul lui.

Si cam atat…

Mihaela Draghici

Advertisements

1 Comment

Filed under RoInsight

One response to “Este Vama Veche un brand?

  1. stefan

    da, cam asa e cum zici tu…. asa e….

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s