Umorul în publicitate

Umorul înseamnă interactivitate, iar interactivitatea crește capacitatea de memorare a mesajului unui brand. A folosi cu succes umorul în advertising înseamnă a-i face pe cumpărători să răspundă eforturilor tale într-un mod pozitiv. Umorul conduce la multiplicarea șanselor ca reclama ta să fie repetată prin viu grai, exprimând încredere și invitând, în cele din urmă, la participare.

Multe dintre campaniile memorabile de advertising au tendința să fie amuzante. Advertiserii folosesc această strategie pentru a atrage consumatorii să cumpere produsul, iar audiențele adoră să fie distrate. Oamenii vor acorda mai multă atenție unei reclame amuzante decât uneia factuale sau foarte grave, lăsând astfel posibilitatea să fie influențați. În definitiv, cheia pentru advertisingul amuzant este ca umorul să fie relevant tipului de produs și, mai ales, consumatorului său. Cu toate acestea, granița dintre amuzant și ofensator poate fi adesea delicată, iar un marketer ar trebui să se asigure că efectele pozitive le depășesc pe cele negative, înainte ca o reclamă să fie introdusă.


Unele lucruri pot fi considerate amuzante numai de către anumiți oameni. O reclamă care are potențialul de a face o persoană să râdă cu gura până la urechi ar putea lăsa un gust amar alteia. Categoria de public vizată trebuie mereu luată în considerare. Umorul în publicitate poate crește recunoașterea brandului, însă acest lucru nu denotă întotdeauna că, astfel, produsul va fi cumpărat sau mesajul livrat va fi și crezut. Cu alte cuvinte, consumatorii ar putea fi mai familiari și ar putea avea sentimente pozitive față de brand, însă deciziile lor de cumpărare nu vor fi neapărat influențate în vreun fel.

Unul dintre aspectele cele mai importante pentru realizarea unei campanii amuzante de succes este varietatea. Campaniile amuzante sunt adesea scumpe pentru că trebuie să fie constant schimbate. Advertiserii trebuie să aibă în minte faptul că, în timp ce amuză consumatorii, ei trebuie totodată să păstreze lucrurile interesante pentru că, altfel, glumele vechi își pierd hazul odată ce pier și produsele lor.

În definitiv, umorul este punctul în care personalitatea brandului tău devine cea mai umană, atingând o fațetă a personalității publicului, însă, adesea, chiar dacă oamenii vor găsi umorul tău amuzant, acesta chiar reușește să vândă? Până la urmă, ceea ce vinde sunt beneficiile clare pe care oamenii le pot obține cumpărând un anumit produs. Cel mai rău lucru care se poate întâmpla cu umorul în publicitate este că poate fi interpretat greșit. Unii îl pot găsi chiar strigător la cer.

Cristina Horia

Advertisements

1 Comment

Filed under Advices

One response to “Umorul în publicitate

  1. ce-mi plac textele tale 🙂 bravo!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s