The good, the bad and the downright stupid

Anunţ din start că acest articol va fi unul complet subiectiv.

Noi eram în vacanţă pe aici, cel puţin când vine vorba de Ad Masters, în realitate noi fiind in sesiune. Dar unul dintre cele mai importante evenimente din lumea publicitară a avut loc în Statele Unite: Super Bowl, şi astfel ne-am decis sa ne trezim temporar din somnolenţa instalată asupra site-ului.

Acest eveniment este mai mult decât unul sportiv, este o bătălie a spot-urilor pentru atenţia spectatorilor (peste 90 de milioane de oameni), şi astfel, sume imense de bani sunt investite în crearea acestor reclame şi în difuzarea lor – anul acesta suma a ajuns la aproximativ 3 milioane de dolari pentru 30 de secunde. La început, pauzele publicitare din timpul Super Bowl-ului nu erau o paradă a celor mai importante reclame ale anului; amploarea actuală se datorează unei reclame din 1984, a unei firme micuţe numite Apple, ce a fost difuzată o singură dată. Rumoarea creată în jurul acestui spot a determinat multe companii să investească în acest spaţiu publicitar. Am citit de curând într-un articol că oamenii se duc la baie în timpul meciului, pentru a nu pierde reclamele de la pauză.

Şi acum să revenim la reclame, pentru că acesta este scopul articolului, şi mai exact, reclamele de la Super Bowl 2011.

În primul rând, să vă prezint primele cinci (şase), din punctul meu de vedere:

Volkswagen Commercial: Black Beetle

Totul pare liniştit la firul ierbii, şi apoi începe melodia, care se îmbină perfect cu ritmul alert al spot-ului. Îţi creează dorinţa să te mişti, să te ridici de pe scaun şi scopul final, să îţi cumperi un Beetle.

Volkswagen Commercial: The Force

Este destul de previzibilă, mai ales când maşina intră in parcare, dar asta nu îi răpeşte din farmec, pentru că se pune accentul pe partea emoţională. Puştiul transmite o multitudine de stări, fără ca măcar să i se vadă faţa. Asta face ca reclama să fie foarte puternică.

Snickers: Logging

Snickers a mers pe aceeaşi linie ca şi anul trecut; chiar dacă finalul nu mai e o surpriză, calitatea şi umorul o fac să fie printre cele mai apreciate de anul acesta.

Bridgestone: Carma

Simplu: prezentarea unei calităţi a maşinii într-un mod amuzant. Aşa cum scria cineva: When in doubt, feature a furry animal. Ce-ţi poţi dori mai mult?

CarMax: Kid In A Candy Store

Se porneşte de la o zicală, se exagerează şi se ajunge la o colecţie de situaţii amuzante, totul cu scopul de a te face să realizezi beneficiile oferite de CarMax.

Coca-Cola: Border

Clasic. Două cuvinte: Coca-Cola. Need I say more?!

Clar, foarte multe dintre ele intră în categoria reclamelor bune, dar să vorbim despre cele mai puţin reuşite:

Hyundai Elantra: Deprogramming

Combinaţia de imagini şi muzica dădea uşoare dureri de cap. Da, vroiau sa fie amuzanţi, vroiau sa ne convingă de calitatea cea mai importantă a maşinii etc. In the end, I didn’t buy it!

The all-new BMW X3: Defying Logic

Au pus accentul pe succesul lor din perioada de criză, pe toate realizările lor, suna ca un raport intern şi asta m-a plictisit teribil. Este, cu siguranţă, o reclamă pentru americani: Designed in America. Built in America. Aproape că auzi trompetele în fundal.

Coca-Cola Siege

Întreaga reclama pare ruptă dintr-un joc pe calculator, iar sticla de Coca-Cola pare product placement – Bud Light did it better (http://www.youtube.com/watch?v=WLtkyTn0rwI). De când se adresează Coca-Cola unui singur segment de consumatori?!

Chatter.com: Halftime Ad 1 & 2

Niciuna dintre reclamele de la Chatter.com nu mi-a plăcut. Animaţia, în opinia mea, poate fi foarte reuşită, sau un eşec total, în funcţie de produs şi de modul in care este executată. În acest caz, nu m-a atras deloc.

Kia Optima

Pe tot parcursul reclamei mă întrebam dacă singurul lor scop era să introducă toate efecte posibile. Reclama pare foarte aranjată (retuşată) – în sensul că imaginile sunt generate pe calculator şi se vede asta.

Cam astea au fost primele impresii de la Super Bowl. Pentru întreaga colecţie de reclame: http://www.youtube.com/adblitz (sper că v-am trezit apetitul pentru mai mult).

Acum mă întorc înapoi la cartea pentru Teoria Comunicarii. Mă aşteaptă nerăbdătoare!

Mihaela Iordache.

Advertisements

Leave a comment

Filed under Executii

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s