Misandra sau misogina?

De doua luni incerc sa public acest articol, dar mai ales, sa il termin de scris. Pe o parte am avut alte articole care pareau mai de actualitate, iar pe cealalta, pentru ca deja ‘fenomenul’ trecuse si acum oricum mizam pe puterea de observatie si retinere a fiecaruia dintre voi.

Cu cateva luni in urma brand-ul Zuzu a avut parte de o relansare, constand intr-un nou ambalaj, un nou logo si un slogan.

Imi plac cutiile lor viu colorate, diferite pentru fiecare tip de produs si care au scopul de a creste vizibilitatea la raft. E inevitabil ca privirea ta sa nu se indrepte spre ele, cu petale si frunzulite frumos aranjate, ce te duc cu mintea la un vis de vara.

Numele scris de jur-imprejurul cutiei este inspirat si amuzant, iar avantajul este ca oricum ai tine produsul, numele sau este vizibil, deci doua puncte pentru idee.

Si acum ajungem la slogan: Zuzu te desteapta de dimineata. Ideea de marketing din spatele lui este de a pozitiona produsul pentru mic dejun si astfel de a reusi sa diferentieze laptele Zuzu de celelate de pe piata, dar si de a evita intrarea pe segmental celorlalte brand-uri din cadrul Albalact: Fulga si De Albalact. Cu totii asociem laptele – inevitabil – cu paharul cald ce te ajuta sa dormi mai bine, chiar daca cercetatorii au aratat ca acest remediu se bazeaza pe autosugestie sau, ca si cainele lui Pavlov, pe reflexe invatate, si in niciun caz pe stiinta. Bine, dar acum sa spui ca te trezeste de dimineata, iar nu exista sustinere stiintifica in spate, si poti doar sa mergi pe buna credinta a posibilului consumator.

Pana aici a fost introducerea, de acum urmeaza The Bad Side, caci problema mea e cu spot-ul ‘Cu baietii’:

Femecator, nu e asa?! Si cand iti mai aduci si aminte ca dupa 1 septembrie nu exista calup publicitar fara fermecatoarea reclama, mai ca iti vine sa mai dai o data play reclamei.

Da, ei spun in comunicatul de presa ca vroiau sa foloseasca in locul vechiului cliseu al personajelor pe care produsul le transforma miraculous, scene de viata amuzante dar foarte posibile, in care personajele nu au o viata perfecta, ci imperfect de reala.

Inteleg, realism, scene de viata, imperfectiuni cotidiene, dar chiar trebuia sa zugraviti o imagine atat de misogina?! Daca ea bea laptele si isi aduce aminte ca e ziua ei, iar el – cu trasaturi exagerate – isi repara repede greseala inocenta, atunci mult laudatul produs de ce nu o face si pe a sa realizeze ca el minte de ingheata apele si ca a uitat cu nesimtire?!

Pe partea cealalta, un aparator al sexului masculin mi-a spus ca el considera reclama misandra, ca e un afront la adresa barbatilor: pentru ca stiu sa minta mai bine de atat, iar niciunul dintre ei nu are o privire tampa atunci cand o face si scapa basma curata. In concluzie, care se simte mai deranjat de spot?

Inteleg dorinta de caricaturizare, ca se doreste a fi pe intelesul tuturor, dar ar trebui ca oamenii de publicitate sa nu isi considere audienta mai proasta sau sub ei, ideile simple nu trebuiesc sa fie neaparat coborate la nivelul nostru.

In final, melodia cum vi se pare? Pe mine ma streseaza putin (putin mai mult), dar acum nu stiu daca e pentru ca o asociez cu spot-ul, sau impresia mea ar fi de sine statatoare, daca as fi intalnit cantecul in alt context.

Cam atat pentru saptamana aceasta. Pareri, opinii si impresii in casuta de mai jos.

Ne mai citim si joia viitoare!

Mihaela Iordache

P.S.: Ati remarcat frigiderul care arata ca o cutie mare de lapte Zuzu? Asta imi place!

Advertisements

5 Comments

Filed under The Bad Side

5 responses to “Misandra sau misogina?

  1. andrei r

    draga misandra,

    cred ca intrebarile tale subnt de prisos. vrei parerile unor barbati in legatura cu un spot anterior catalogat ca fiind misogin? esti sigura ca asta nu e doar un raspuns feminist la o situatie banala? si in plus, pe cine dracu a miscat atat de mult acest subtil rebranding Zuzu, atat de subtil incat nici nu il observi cand te chioresti la raft sa vezi care e la oferta, pentru ca sa fim seriosi…. pe nimeni nu intereseaza si nu afecteaza miscarile subtile ale Zuzu de-a lung perceptiei consumatorului. pur si simplu vezi ca s-a schimbat ambalajul, vezi ca e mai scump ca LaDorna, il sari inselectie si mergi mai departe. nu vreau sa descurajez pornirile critice, dar mai bine sa ne concentram pe ceva care si intereseaza. nu mai fiti afectati de publicitate, afectati-o voi pe ea. pup si promit un gand si pentru posturile ce vor urma!

    • Doar pentru ca nu accept misoginiile nu inseamna ca sunt misandra. Pe mine m-a stresat reclama atunci cand a aparut si am scris despre asta. Asta e sectiunea de care ma ocup, asa ca nu pot scrie despre ceea ce imi place.
      Ca sa afectez publicitatea ar trebui sa lucrez in domeniu, ceea ce nu fac deocamdata, dar ma straduiesc sa ajung si acolo.
      Astept comentariile viitoare – stiu, trebuie sa scriu eu articolele mai intai, dar vor fi, unul pe saptamana!

  2. ZUZart

    Eu cred urmatoarele:
    Insight-ul este unul foarte bun! Intr-adevar majoritatea barbatilor uita de zilele de nastere…in general, nu numai cand e vorba de ziua de nastere a iubitei/prietenei/sotiei! Si da, noi femeile, ne enervam foarte tare cand se intampla asta – ca si cand ei ar uita intentionat de ziua noastra de nastere- si transformam momentul intr-o adevarata tragedie!
    DAAAAAAR – nu cred ca este un insight foarte relevant pentru Zuzu!
    Cat despre noua pozitionare si incercare de a se diferentia de competitie… personal cred ca nu-i deloc cea mai inteligenta alegere! Cafeaua intr-adevar te ‘desteapta de dimineatza’…dar laptele?!?!
    Anyway, that’s my opinion!

    • Bine, insight-ul ca insight-ul, dar cred ca se putea traduce altfel intr-un spot pentru TV.
      Si da, probabil ca vezi reclama, auzi sloganul si te gandesti ca tre sa iti mai cumperi cafea, ca e pe terminate!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s