Retetele dictate de pacient

Aveam un alt articol programat pentru saptamana aceasta, dar poate si datorita nefunctionarii site-ului, si timpului care s-a scurs, am descoperit o alta latura negativa a publicitatii – de data aceasta pe televizor. Primul ramane pentru saptamana viitoare.

Dupa un week-end prelungit petrecut acasa(a se citi Buzau) cu acces la TV, am remarcat un fenomen destul de ingrijorator si deranjant intalnit pe toate posturile romanesti: reclama facuta medicamentelor fara prescriptie medicala direct la consumator. O gama larga de produse adresata bolilor usoare sau de sezon: de la obisnuita raceala, tusea necrutatoare si durerea in gat si pana la diaree, tranzit intestinal greoi si senzatii de balonare. Fermecator, nu?!

Ce e si mai rau e ca astfel de reclame sunt, in marea lor majoritate, ingrozitoare prin grosolania cu care sunt realizate si lipsa de imaginatie. Se remarca usor doua teme preferate atunci cand se gandeste conceptual o astfel de reclama: fie se foloseste animatia destul de stangace – datorita bugetului redus – cu personaje neremarcabile care sunt ori monstrii cei rai, ori remediul salvator; fie pe un cadru familial si familiar, in care unul dintre membrii casei prezinta simptome ingrijoratoare si care, bineinteles, pot pune in pericol traiul lor linistit.

E un fenomen destul de obositor, mai ales ca in cadrul unui calup publicitar, mai ales in perioada mai linistita a zilei de pana in ora 4 pm – cand gospodinele sunt cele care se uita la televizor – poti vedea si 4 astfel de capodopere publicitare (studiile arata ca femeia este cea care cumpara medicamentele pentru bolile usoare in familie).

In Statele Unite exista o problema de ceva ani determinata de publicitatea facuta medicamentelor cu reteta adresata direct consumatorului. Atat in tara noastra cat si in intreaga Europa, astfel de practici sunt interzise. Este un avantaj, pentru ca probabil in loc de usoarele medicamente de raceala sau diaree, am fi bombardati de produse pentru diabetici si persoane cu probleme cardiace, poate si un usor anestezic general sau poate pentru acceptarea unui transplant de catre organism. Din fericire, inca mai exista legi pentru protectia consumatorului in partea asta de lume.

Am ales sa nu introduc filmulete ale reclamelor, cred ca oricare dintre voi – imi cer scuze in avans celor care nu au televizor – poate lua telecomanda si sa deschida la intamplare aparatul pe un post romanesc. Trebuie doar sa asteptati pauza publicitara. Enjoy!

Ne citim si saptamana viitoare. Si de data aceasta chiar sper sa fie saptamana viitoare!

Mihaela Iordache

Advertisements

Leave a comment

Filed under The Bad Side

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s